Sosiaalinen media yritystoiminnassa teema-ilta 14.3.2017 Kauhajoella.

Kuvaesitys vaatii JavaScriptin.

Pk-Digin toisessa teemaillassa Ojalan Pakarissa Redesanin Sanna Jylänki perehdytti ja innosti yrittäjiä some-maailmaan. Paikalla oli 16 sosiaalisen median käytöstä kiinnostunutta alueen yrittäjää.

Sanna suosittelee yrittäjille sometusta vähintään kerran viikossa, jotta yrityksen some pysyy kiinnostavana. Kannattaa kommentoida myös toisten juttuja, linkittää ja tykätä. Näin yritys pysyy näkyvillä, vaikka sisältöä ei aina ehtisi tuottaa.

Some-maailmassa pitää pysyä valppaana. Uusia järjestelmiä syntyy ja häviää jatkuvasti. Sannan mukaan yrittäjien kannattaa keskittyä, ainakin aluksi, Facebookkiin, Twitteriin sekä Blogiin. Videoiden merkitys tulee myös kasvamaan.

Yrittäjä on yrityksensä kävelevä mainos eli kasvot rohkeasti verkkoon näkyviin ja yhteystiedot kuntoon. Puhelinnumeroita ei kannata pantata ja ei myös hinnastojakaan. Asiakas ei välttämättä ota yhteyttä kysyäkseen erikseen hintoja, vaan siirtyy sellaisen palveluntarjoajan sivuille, josta saa tarvitsemansa tiedon. Sanna kuulutti rohkeutta kokeilla ja jos ei ensimmäisellä kerralla onnistu, niin muokataan ja uudestaan vaan. Kaikkia ei myöskään voi koskaan miellyttää, vaan kannattaa pysyä uskollisena sille mitä yritys edustaa ja tehdä omaa juttuaan.

Tykkäämistalous ja puskaradio ovat some-maailmassa tärkeitä. Pidä huoli siitä, että some-kanavasi ja verkkosivusi ovat kunnossa, jotta sinne ohjatut mahdolliset uudet asiakkaat saavat tarvitsemansa tiedot ja voivat hankkia suositellut tuotteet tai palvelut! Muista myös ohjata eri some-kanavasta toiseen, eli ketjuta näkyvyyttäsi. Mainosta nettisivuillasi Facebookkia ja päinvastoin.

Redesan on hyvä esimerkki palveluyrityksestä, joka tuotteistanut asiantuntijapalvelunsa. Käy tutustumassa, miten he ovat sen tehneet. http://www.redesan.fi/tuote-osasto/perspotku/

 

Kategoria(t): Yleinen. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.