Digitalisaation ihmemaa-seminaari

Digitaalisuus ja digitalisaatio on päivän sana ja koulutusta aiheesta järjestetään innokkaasti ympäri Suomea. Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät järjestivät 2.2. 2017 Seinäjoella aiheeseen liittyvän mielenkiintoisen seminaarin, joka kokosi suuren joukon yrittäjiä. Seuraavassa poimintoja seminaariesityksistä.

Googlen Karoliina Heinonen piti alustuksen Googlen yrityspalveluista.

Google Trends- palvelusta voi tarkkailla eri maiden tapahtumia ja ennakoida uusien virtauksien saapumisen Suomeen. Palvelu antaa yrityksille mahdollisuuden varautua ajoissa kysynnän kasvuun tuotteissa ja palveluissa. Ilmiöiden rantautumisvauhti on koko ajan nopeampi.

Google Shopping, eli Googlen oma verkkokauppa-alusta voi olla tulossa Suomeen jo tänä vuonna. Heinonen korostikin olemaan valmiina ottamaan se käyttöön, koska siitä on tulossa maailmanlaajuinen juttu.

Videoiden merkitys tulee Heinosen mukaan kasvamaan entisestään. Ennusteen mukaan vuonna 2019 verkon katseluajasta 90% on videosisältöä. Google tarjoaa ilmaisen Youtube Director Appin videoiden editointiin. Videomainonta Googlella perustuu siihen, että video pakotetaan pyörimään 5 sek. ja vasta sen jälkeen voi kuluttaja sen pysäyttää. Hän korostikin panostamaan erityisesti mainoksen ensimmäisiin sekunteihin, eli logo jo ensihetkistä näkyviin. Youtube Analytics työkalu tutkii videoiden kohdentumista ja osuvuutta.

Seuraava esiintyjä Vincit oy:n Petri Suhonen lanseerasi sanonnan ”digilaiskuus”. Verkkokaupassa ostopolku katkeaa usein siihen, kun täytyisi nousta tuolista hakemaan luottokortti tai pankkitunnukset 3 metrin päästä. Verkkokaupassa ostamisesta täytyy tehdä mahdollisimman helppoa.

Suhosen mukaan yrityksen nettisivuja ei kannata aloittaa yritysesittelyllä, koska ostaja on kiinnostunut tuotteista tai palveluista, ei yrityksen historiasta.

Digitalisaation ihmemaa- seminaarin streamaus 1 tunti

 

 


 

 

 

Kategoria(t): Yleinen. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.